آغاز مراسم اجتماع هواداران سعید جلیلی در مشهدمقدس (۶ تیر ۱۴۰۳) پخش آخرین برنامه انتخاباتی کاندیدا‌ها از تلویزیون منتفی شد در چه صورتی انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم می‌رود؟ پورمحمدی: به‌نفع هیچ نامزدی کنار نمی‌روم نگرانی صهیونیست‌ها از ترور نتانیاهو و اعضای خانواده‌اش ویدئو | جوابیه عباس آخوندی برای رفع اتهامات مطرح‌شده در مناظرات قطعاً برنده انتخابات پرشور ریاست‌جمهوری مردم خواهند بود سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت‌الله نوری‌همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | ۸ تیرماه ۱۴۰۳ حماسه‌ای دیگر در راه است + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است پزشکیان در مشهد: اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌اش از دانشگاه اخراج کنند+ فیلم و عکس
سرخط خبرها

تداوم مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران | آشتیانی تحریم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۳)

  • کد خبر: ۲۳۱۳۵۰
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۳
تداوم مواضع خصمانه اتحادیه اروپا علیه ایران | آشتیانی تحریم شد (۱۱ خرداد ۱۴۰۳)
اتحادیه اروپا با تکرار ادعاهای خود درباره همکاری تسلیحاتی ایران با روسیه در جنگ اوکراین و حمایت تسلیحاتی از گروه های مقاومت منطقه، امیر سرتیپ «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع ایران را تحریم کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، اتحادیه اروپا امروز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در مجموع ۶ فرد و سه نهاد را به بهانه «نقش آنها در انتقال هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) به روسیه و انتقال پهپاد یا موشک به گروه های مسلح و نهادهایی که صلح و امنیت در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ را تضعیف می کنند، یا به دلیل مشارکت در برنامه پهپاد ایران» تحریم کرده است.

بر اساس این بیانیه، قرارگاه خاتم‌الانبیا، نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت کاوان الکترونیک بهراد به فهرست تحریم‌های اتحادیه اروپا اضافه شده‌اند.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است: علاوه بر این، شورای اروپا تصمیم گرفت «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران، یک فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC-QF) و رئیس سازمان صنایع هوایی ایران را تحریم کند.

طبق بیانیه اتحادیه اروپا، دارایی های افراد و نهادهای تحریم شده مسدود و شرکت ها و شهروندان اتحادیه اروپا از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به کشورهای عضو را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشورها ممنوع است.

جوسپ بورل مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ماه گذشته از توافق سیاسی شورای وزیران امور خارجه اتحادیه برای تشدید سیاست شکست خورده تحریم ‌ایران، در پی عملیات صادق خبر داده بود.

در همین پیوند شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وی گفت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینی‌ها با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

شهید امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->